Mål och innehåll
Servicedesign även kallad tjänstedesign utgår från kundens behov. Grundstommen i servicedesign är att förstå kundens beteende och behov.
Servicedesignens inverkan på en tjänst eller verksamhet i församlingen kan innebära att en befintlig verksamhet förändras och att en ny verksamhetsform tar plats. I servicedesign utgår vi från omvärldens verkliga behov. Grundstommen i denna process är att verksamheten är människonära. Vi utgår från människors verkliga behov och formar verksamheten efter det.
Vid webbinariet får du bekanta dig med vad servicedesign är och hur det fungerar i praktiken.
Resursperson
Ledande sakkunnig i utvecklingsarbete Eeva Salonen
Kostnader
Kursavgift: 20 €
Anmälan
Anmälan senast 18.3 via https://www.lyyti.in/Servicedesign
Annullering
Kostnadsfri annullering senast 4 veckor innan. Annulleringsblankett på Borgå domkapitels hemsida www.borgastift.fi