Mål
Du blir bekant med vad servicedesign är och lär dig att använda metoden i ditt arbete. Du blir medveten om hur du formar verksamheten för att den skall möta de behov som finns.
Innehåll
Servicedesign även kallad tjänstedesign utgår från kundens behov. Grundstommen i servicedesign är att förstå kundens beteende och behov.
Servicedesignens inverkan på en tjänst eller verksamhet i församlingen kan innebära att en befintlig verksamhet förändras och att en ny verksamhetsform tar plats. I servicedesign utgår vi från omvärldens verkliga behov. Grundstommen i denna process är att verksamheten är människonära. Vi utgår från människors verkliga behov och formar verksamheten efter det.
Resursperson
Ledande sakkunnig i utvecklingsarbete Eeva Salonen
Kostnader
Kursavgift: 150 €, Kost: 108,50 €, Logi: 104 €, Totalt; 362,50 €
För logi i enkelrum tillkommer 30 €/natt
Anmälan
Anmälan https://www.lyyti.in/Service_design
Annullering
Kostnadsfri annullering senast 4 veckor innan. Annulleringsblankett på Borgå domkapitels hemsida www.borgastift.fi