Mål
Du blir bekant med vad servicedesign är och hur det fungerar i praktiken.
Innehåll
Servicedesign även kallad tjänstedesign utgår från kundens behov. Grundstommen i servicedesign är att förstå kundens beteende och behov.
Servicedesignens inverkan på en tjänst eller verksamhet i församlingen kan innebära att en befintlig verksamhet förändras och att en ny verksamhetsform tar plats. I servicedesign utgår vi från omvärldens verkliga behov. Grundstommen i denna process är att verksamheten är människonära. Vi utgår från människors verkliga behov och formar verksamheten efter det.
Resursperson
Ledande sakkunnig i utvecklingsarbete Eeva Salonen
Tid och plats
1.2.2023, Helsingfors kyrkliga samfällighet
Kostnader
Kursavgift: 50 €
Kost till självkostnadspris
Anmälan
Anmälan via www.lyyti.in/Service
Förfrågningar
Stiftssekreterare Madeleine Wendelin, 040 142 5221, madeleine.wendelin@evl.fi
Annullering
Kostnadsfri annullering senast 4 veckor innan. Annulleringsblankett på Borgå domkapitels hemsida www.borgastift.fi